Tand Danmark

Casestory

Hvordan får man over 500 patienter henvist på blot 6 måneder til en splinterny klinik med en helt tom aftalebog, og så endda med begrænsede midler?



Direkte kontakt med Facebook annoncering

Tand Danmark Amager ønskede at første dag på arbejde skulle være med en fyldt aftalebog. De havde allerede annonceret i lokalavisen og sat nogen kampagner op i Google Adwords. Dog var succesen begrænset og derfor henvendte de sig til os.

Vi udarbejdede en strategi på Facebook med udgangspunkt i lokalområdet. Vi skabte det rette budskab, målrettet gode og seriøse patienter som ikke var tilknyttet en tandlæge.

Fra starten af prioriterede vi tre forskellige kampagne skub.




PUSH marketing for de patienter, der ikke kender til klinikken endnu.

Vi opsatte PUSH kampagner med tilknyttet landingpage til det kundesegment, som ikke kendte til klinikken. Vi havde fokus på flere forskellige målgrupper for at identificere de bedste performers:


1. Look-a-likes

Vi lavede Look-a-likes på Facebook fansiden samt den løbende trafik der kom igennem kampagnerne. Tand Danmark havde på daværende side en søsterklinik på Frederiksberg med en opsat Facebook side. Med udgangspunkt i de likes der var fra denne side, opsatte vi en Look-a-like målgruppe. Facebook finder de personer, der minder mest om de personer, der i forvejen synes godt om Tand Danmark.


2. Tandsundhed og tandbehandlinger

Vi fokuserede på en målgruppe der var i det ældre segment, der har interesse for tandsundheden og forskellige slags behandlinger, såsom implantater, bro, tandregulering mm. Interessen bestemmer Facebook ud fra brugernes adfærd.


3. Retargeting for besøgende på landingpage

Med en brugerdefineret målgruppe bestående af personer, som havde besøgt landingpage og vidst interesse sørgede vi for at eksponere annoncer der konverterer godt til salg. Brugerne bliver identificeret med annonce kontoens pixel.




Resultatet

Vi kørte de første kampagner på Facebook i marts 2018 og rundede inden udgangen af august 2018 over 500 henviste patienter. Vi har lykkedes med at skabe en kanal på Facebook, der bidrager med at henvise gode og seriøse patienter. Samtidig har kampagnerne på Facebook forbedret klinikkens afkast i andre markedsføringskanaler, herunder Google Adwords.


Skal vi hjælpe dig?

Bliv ringet op

Vi forstår den digitale patient

Patientgaranti

Målbare resultater

Lad os tage en snak - helt uforpligtende

Er du interesseret i at høre mere? Bliv ringet op og hør hvordan vi kan hjælpe din tandklinik.


Kontakt os